Påskförberedelser

Oj nu har det visst gått några dagar.
Här har varit bra. Jag har varit på dagkonferens i onsdags. Jag hade ansvaret för bokningen och det gick bra tycker jag. Alla kom med dit och hem och fick de som de önskade att äta.
Eftermiddagens kak buffé var suverän, sånt gillar jag.


Igår var Daniel och hämtade Martin, men de kom inte förräns till Lets Dance så Mathias hade redan somnat.
Jag började hosta på em och det blev värre framåt kvällen, när jag sen gick och la mig (innan resultatet på Lets dance) så började jag frossa. Hela natten låg jag och frös och svettades och hade huvudvärk men orkade inte gå upp för att ta panodil. Det tog massor emot att gå upp men när jag fått i mig två panodil och en macka kändes det lite bättre så vid 10 tiden gick jag, Martin och Mathias ut.

Vi hackade lite i snön på altanen och spred ut snön så den ska smälta lite snabbare. Sen tog vi en liten promenad, bara till andra sidan vägen och "stal" lite påskris. Så nu har vi påskris med vita fjädrar i och alla mina gamla påskägg som dekoration i vardasgrums fönstret. Vi passade även på att sätta i lite vita fjädrar i körsbärsträdet ute. Hade en fundering på om det var försent att beskära det nu. Skulle vilja ha en bra struktur på grenarna och det syns ju rätt bra nu innan bladen kommer. Men knopparna är verkligen på väg.

På vägen hem från dagis i fredags såg vi, eller rättare sagt gick Mathias på blommorna som är på väg upp i den snöfria gräsmattan. Det går så himla fort bara snön försvinner.


Nöjd kille som gillar att plaska i vattenpölar. Men vantarna blir snabbt blöta.

Idag har vi oxå ritat några påskkort, ifall vi ska ut och påska i påsk. Gick sådär. Martin gjorde ett och Mathias var super duktig och ritade små runda ägg men klippte och rev sen papperet i långa remsor. Det får ändå duga.
Så nu har vi fått ihop hela två stycken påskkort.

Jag hoppas ju att jag får tyget som jag beställt snart så jag hinner få ihop en påskhare dräkt till Mathias. Jag har själv stora förhoppningar att den ska bli fin iaf. Men vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0