Misslyckat brödbak.

Igår när vi kom från förskolan tänkte jag att vi skulle göra något kul. Hade tänkt köpa jäst men glömt det :-(
Men när jag skulle baka lussebullar till förskolan fick jag ju torrjäst, toppen tänkte jag och så satt jag och Mathias igång och bakade.

Det var min första gång med torrjäst. Och jag lovar att det var min sista gång med torrjäst oxå. De jäste dåligt, luktade jäst och blev hårda grahamsbullar. Jag åt en halva sen slängde jag resten.
Men vi hade kul under tiden när vi lekte eller nej bakade :-)

Jag tycker att min vätskesamling i bröstet är lite bättre, jag försöker smeka med lätta drag mot fymfan för att hjälpa till. Men det gör ont när jag sätter mig från sängläge och när jag vänder mig i sängen på nätterna :-(
Ja ja läkaren tyckte jag skulle höra av mig om det inte är bra efter 2-3 veckor. Så det kan nog ta lite tid innan det blir bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0