Härliga dagar....

Så mysigt det är när solen skiner när man går till och från jobbet. Det droppar från  taken och trotoarerna är framme iaf i stan. Här är det lite si och så med den saken, det är ju sånna mängder med snö som ska smälta.

Det stod en farbror och hackade is vid busshållplatsen med en hammare och mejsel. Ja du stockholmare är som dom är :-)

Igår när jag hämtade Mathias så var det ute och lekte, skoj. Annars brukar de så här års vara ute mest på fm. Alla barn tyckte det var super kul med vatten pölar och blöt snö. Tur man har Didriksons bordman ställ till killen. Fleece fodrad hängselbyxa och jacka. Personalen var så nöjda så, vissa barn har inte ens galonisar med sig. Hmm då får man hem blöta kalla barn.

Jag har två dagar nu gått hem från jobbet utan mössa. Har ju tyckt att det är kallt med så lite hår men nu är det tjockt som bara den och små lockar här och där och helt oresonligt. Har försökt få till någon frisyr men det går inte. Kanske kan syrran hjälpa mig när hon kommer på söndag.
Hon har ju hyrt ut sin lägenhet och kommer ha ca 3 veckor i sverige innan det blir Japan och transibiriska. Troligen kommer hon att bo här ett tag.

Nu ska jag gå ut och hacka lite i snön innan det är dax att hämta hem lillkillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0