Det snöar stora flingor :-(

Idag har jag och Mathias varit och köpt en födelsedagspresent till honom. Kanske inte så skoj att han var med, men han fattar ändå inte och nu vet jag ju att han gillar den :-)
En sparkcyckel men med två hjul bak. Det blir perfekt när Martin ska ut och åka här på gatan, att han har en egen.

När vi åkte hem från Skärholmen och cykelaffären började det regna och när vi var hemma kom stora snöflingor. Suck! Tycker verkligen det räcker nu.

I veckan är det väl våffeldagen så jag vispade ihop en smet och så fick det blir våfflor till lunch.
Jag har ett nytt projekt. Tänkte sy en påskdräkt till Mathias. Såg en så fin påskhare på tradera men var inte riktigt nöjd med den och tror att jag kan fixa en själv för samma pris. Och så får jag ju ha lite roligt under tiden oxå.

Håller på att rita mönster för fullt och ska beställa tyg på nätet.
Nu när Mathias sover passade jag oxå på att gå en promenad i snövädret. Opel öppnade för ett tag sedan en ny affär här brevid oss och i helgen hade de artister på besök. Jag passade på att gå och kolla in Pernilla Wahlgren, gillar att läsa hennes blogg även om hon kanske inte är min favourite i övrigt. Tycket hon gjorde ett ganska likgiltigt framträdande och signeringen var inte vad jag hade väntat. Jag är ju van Carola som tar sig tid pratar och ser alla i ögonen och ger av sin energi. Pernilla tittade knappt på småtjejerna som köade för att få hennes autograf.

Nu måste jag passa på att rita lite på mönstret innan killen vaknar. Nu har det iaf minskat att snöa, små små flingor kommer ner....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0