Varje fredag hela sommaren....

... har vi haft besök av den roliga glassbilen. Så även idag. Mathias stannar upp, öppnar munnen ögonen blir stora och han lyssnar med hela kroppen några sekunder innan han springer mot dörren. Glassbilen är här.



Vi har inte handlat de senaste två gångerna vi varit hemma när glassbilen kommit på besök. Vi hinner inte äta upp all glass. Måste lägga på ett kål så vi kan handla ny glass snart.

Mathias blev inte fullt lika glad idag att vi inte tog hem något paket med glass. -slut glass hemma. tjatade han men vi hade faktiskt inte plats i frysen och de har ju bara så stora förpackningar. Jag skulle önska mindre förpackningar så man kunde handla oftare.

Känner mig nöjd, idag sålde jag vår bäddpall som legat på blocket ett par veckor. Utan att ens pruta på priset :-)
Den har varit bra, när vi bodde i Fruängen bodde Martin i den på helgerna innan han fick sin våningsäng. Sen har vi använt den när vi haft besök. Men madrassen är rätt tunn och inte så skön att sova på ofta. Känns  så bra att bli av med den och inte låta den stå i förrådet och ta plats.

Jaha då var det fredagskväll. Vad händer då jo jag blir supertrött och funderar bara på att gå och lägga mig. Under kvällarna i veckan har jag tvingat mig i säng för att jag ska upp tidigt. Eller iaf kl 6. Nu faller minsan ögonen ihop. Lite irriterande.

Kommentarer
Postat av: Lotta

...lille vännen, inte lätt gå ifrån glassbilen utan glass heller!! Stumpen!

2010-08-27 @ 22:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0