Lugn söndag...

Eller iaf hemma vid. Gjorde hemgjord lassange till lunch, köttfärs och spenat. När Mathias sov kokade jag ihop lite äppelmos. När han sen vaknade gjorde jag hemjorda köttfärsbiffar. Det är så gott med biffar, potatis , kokt morto och lingonsylt.
Så nu blir det svårt, vad ska jag ta till matlåda imorgon. Lassange eller biffar? Lutar åt biffar faktiskt.


Kvällarna börjar bli mörkare, det märks inte minst på alla djur som smiter in till ljuset när man har balkongdörren öppen på kvällen.

Daniel fångade en fin harkrank på bild.

Jaha då var det söndag kväll igen da. Ska lägga fram kläder till mig och Mathias. Skriva veckans meny. Jag gjorde det förra veckan och höll alla utom en dag tror jag det blev. Så skönt att slippa fundera på vad man ska äta varje dag. Bara göra det och se till att allt finns hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0