Jaha då är det dax igen då...

Efter en vecka på förskolan så börjar snoret rinna och jag hörde nyss några hostningar från sovrummet.

Hoppas han kommer stå emot förkylningar bättre nu när det är andra året på förskola. Jonte hade sagt att han hade ont i halsen inatt och Mathias åt bara en tugga på mackan i morse och ville bara dricka efter vilan.


Det är sånt tjat om att hoppa studsmatta hela tiden när vi är ute. Nu känns det ju lite jobbigt att de som ägre mattan kommit hem. Men det tycker det är okay att vi är där iaf.


Fotbolls killarna lekte en del på em. Jonte och Jocke cyklade till skärholmen för att klippa Jonte så då passade vi oxå på att klippa Mathias. Gick sådär. Han var rätt lugn i början men skrek massor efter ett tag så vi fick hålla och klippa klart. Eller iaf rätt så klart.

Daniel grillade fläskfile som vi åt på vår uteplats, så härligt väder. Men nu kl 22 känns det fortfarande varmt och inne är det super hett. Måste ducha kallt innan jag går och lägger mig så jag kan sova.

Efter maten gick de ut och körde radiobil. Mathias har varit utan blöja på em. Men han kommer inte ihåg att säga till så det blev klädbyte mitt i leken med Jonte.

Efter att ha jagat pappas radiobil en bra stund och sen stannat för att se när pappa skruvar med den så var det kört igen. Kanske är det ställningen som gör att man släpper på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0