Tackade nej till studie...

Nu så har vi varit och träffat läkaren igen, de hade fått svar på vilken typ av tumör det var.
Den var utvecklad dvs inget förstadie. Den har väl funnits med ett tag då....
Det var inte en typ 2 vilket var bra då hade man fått extra behandling i ett år efter ordinarie behandling.

Ja ja, bara att köra på. Jag tackade nej till att var med i en studie, det skulle innebära många flera provtagningar och undersökningar och läkartider. Känns som jag vill prioritera familjen. De hade även fullt av patienter som ville vara med i stuier så jag tror inte jag ska känna dåligt samvet för det. Tror oxå jag kommer att kunna få lika bra behandling iaf.

Trist var bara att tumören var hormonkänslig, innebär medicinering 5år efter behandlingen. Måste surfa mera på de området, jag vet inte så mycket vad det innebär. Eller oxå ska jag skita i det och bara följa med....vi får se hur jag gör.

Troligen kommer första cellgifts behandlingen att bli nästa vecka, ska bara hinna med ett info möte på behandlingsavd. innan jag ska dit för att få giftet. Det är väl en del förberedelser för mig innnan jag kan komma och behandlas som jag ska information om. Så snart är man väl uppe i frikort på medicin oxå :-(  Vore roligare om man fick frikort på något trevligt.

Verkligen kanon väder idag. Sommar och sol, varmt och skönt. Kollade rabarbern och den är på god väg :-), även en och annan rädisa visar sina små gröna blad i landet.

Nu måste jag passa på att äta lunch innan Mathias vaknar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0