Titta vem som är på bild på officiella hemsidan :-)

 
Nu tre år senare använder de skönisen på hemsidan :-)

Så här såg mitt inlägg ut den 26 sept 2010

Det var inte det vanliga Lidingöloppsvädret idag men det var iaf inte regn. Jag,Martin och Mathias tog bilen till Lidingö strax efter 10. Mathias lopp startade 12:20 och man vet ju inte hur mycket trafik det är en sån här helg.
Vi kom iaf fram itid och hann med korv med bröd, macka och lite gratis kexchoklad efter att vi hämtat ut nummerlappen.
Vi kollade in några andra barnlopps starter innan det var dax för oss. Mathias var sugen på att springa när han såg de andra rusa iväg men vi fick vänta på våran tur.

Så himla bra med en storebror som kan hålla reda på busen som bara blev mer och mer igasen. Vi såg en kändis oxå. Sofia Eriksson men fick bara en bild bakifrån (gröntröja och svart mössa) Hon hade något barn som startade i Mathias startled. Så gick startlinan upp och alla rusade iväg. Mathias hade en del att holla koll på. Både framför och bakom. Iom att Mathias varit rätt hostig några dagar och det var normalsovtid så gorde vi en fuling. När vi närmade oss första backen så blev det riktigt trångt, tog det riktigt lugnt och sen gick vi under avspärrningen. Tog en promenad ner till målet och förbi. När vi kommit en bit bort och det var slut på staketen och bara avspärrningsband så klev vi under och sprang upploppet :-)
Han kämpar på och storebror följer efter.
Super skoj, Mathias gillade när alla hejjade på mot målgången. Hörde många härliga komentarer om den lilla krabaten :-)
Efter målgånen fick de var sin "välförtjänt" medalj och festis.
Gissa om killen sov skönt efter en stund i bilen, fick fortsätta sova i sin säng så snart vi kom hem.
Jag passade på att göra pannbiffar med potatis och lingon som vi hann med att äta innan Daniel körde upp Martin till Dalarna igen. Mathias och jag passade på att vara ute en bra stund och leka, hoppa studsmatta, rensa ogräs i sandlådan m.m. Hade en riktigt härlig mysstund i soffan innan det var dax att gå och sova. Jag trodde verkligen han skulle ligga kvar idag, men inte da. Gick väl upp en 8-10 ggr innan han tillslut somnade strax efter åtta.
Måndag och tisdag har förskolan stängt så jag har flexat ut. Ska ev åka till ett leklad imorgon med Anna Hjlemkvist (Sjöström) och hennes två barn imorgon fm. Sen ville Jocke och Jonte leka. På tisdag har vi fått en middag på IKEA förfrågan från en i mammagruppen Jana och Artur. På måndagkvällen är det första föräldrarepresentant möte med föreståndaren på förskolan. Sen onsdag och torsdag har vi planeringsdgar med jobbet på yasuragi Hasseludden, det ska bli skönt. Hoppas allt stämmer för det är jag som bokat och fixat. Nu ska jag ta och sno lite slemlösande medicin från Mathias så kanske jag blir helt frisk snart oxå.

 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Men vilken härlig bild :)
Kram på er

2013-08-01 @ 19:22:30
Postat av: Lotta

Vilken liten sötis!!

2013-08-01 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0