Rhodos sista delen.

Vi var så nöjda med Lindos så vi tog en busstur dit igen. Mathias gillade den fina sandstranden. Vi kom rätt tidigt så det var gott om plats. Hittade ett par eremitkräftor. Mathias tyckte inte det var super skoj. Hmm han gillade inte att de gick om kring i vattnet.
I sanden gjordes det bilbanor.
Fin utsikt över Lindos viken.
Köpte banan pannkaka till lunch i byn.
Hemma sen så gick vi runt vårat hus till balkongsidan. Där växte små buskar med stora vindruvsklasar. Mumsigt. Mathias åt av alla sorter.
Av städerskan fick vi ett granatäpple. Det var aldelses vitt innuti. Omoget :-(
Middag kyckling och pommes. Såklart lite lek i lekhörnan.
Sista dagen gick vi till ett annat apollohotell och frågade om vi fick bada i dersa pol. Självkart sa bar personalen så vi låg där hela dagen.
De hade en barnsekton. På alla hotell finns madrasser och leksaker att leka med i polerna. Sånt som tidigare gäste lämnat kvar. Toppen!!
Där tog vi också en lunch eller iaf pommes och kechup. Såååå vacker utsikt från vårat bord. Mathias ville sitta så han såg havet.
Innan vi gick till hotellet för att packa tog vi en sväng till havet som denna dag hade vitvågor. Vacket men inget Mathias var sugen på att pröva. Skönt tyckte jag.
Jaha och så sista kvällen valde Mathias taverna igen. Så klart den som hade lekdelen.
Våran otäckaste uppleveles x2. Redan andra dagen ramlade en spindel ut ur Mathias byxor. Den kröp snabbt in i byxorna igen och jag var tvungen att ta hjälp av granntanten för att bli av med den. Puh tack för fina grannar.
Så sista morgonen när jag stängt väskan och bara skulle gå och äta frukost säger Mathias glatt. Titta mamma vilken stor spinde.
O ja vad rätt han hade en 6-7cm stor spindel kröp så klart in genom dörren när jag försökte smälla igen den. Va skulle jag göra nu da? Med lite panikkänsla såg jag en av personalen på hotellet gå och sopa vid poolen. Jag lyckades få med killen till vårat rum och så öppnade vi dörren. Jag trodde spindeln var långt inne men Mathias såg den. -Där den har gömt sig där säger han orädd och pekar. Jag lutar in kameran för att ta en bild. Poolkillen hämtar sin kvast, lyckas sopa ut spindeln och dunkar den med kvasten och sen splasch tramar på dem.
Puh jag tror även han tyckte att den var stor.
Mathias gillar att gömma sig. Här gömmer han sig för en läskig gubbe (dansk) bakom ölbacken. Som om han inte skulle synas.
Så var det dags att sätta sig i bussen till flygplatsen. Hej då Belmare, Lardos. Favo tavernan och supermarket.
Det blev lite väntan på flygplatsen men efter en glass bytte vi om till flygkläderna, onepice.
Älskar att få gå på landningsbanan fram till planet och gå uppför trappan. Njuta de sista av solen och värmen.
Vi har haft en fantastisk vecka. Det här kommer vi att göra om även om jag önskar att även Martin och Daniel är med oss nästa gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0