Höstffest på jobbet

Igår hade vi höstefest på jobbet + avtackning av chefen som går i pension och en annan som byter kontor.
Jag hade gjort ett par presenter till dem. Lolo fick ett halsband  och Anders en häst.
Kontoret hade oxå en present till Anders. För att skojja till det lite hade jag skickat ett mail till alla på kontoret utom Anders som skulle vara med och hjälpa till.
När Anders fått sin pensions bomma(orikidé) så gick jag fram och sa att vi på kontoret har en present oxå. Men att vi ska köra lite charader så han får gissa vad det är. Så började vi alla åka skidor, han såg ut som ett frågetecken. Så började det ropas hejja hejja, här var det blåbärsoppa, -snart framme i Evertsberg.
Ha ha hade varit kul att fånga ansiktsutrycket när han med panik i rösten säger - Vasaloppet??
 
Ja vi hade en tanke på det men tyvärr har vi inte riktigt pengar till det så det fick bli ett presentkort på Akademibokhandeln istället.
Anders blev lättad. Han hade hunnit tänka, en sån present kommer jag aldrig att kunna utnyttja :-)
Mathias fick följa med en stud för Daniel var och hämtade Martin. Merima var nöjd att Mathias var med, hon har tjatat i ett år på att jag måste ta med honom till jobbet. Hon älskar barn och gillar mina foton bakom datorn. Killen var trött så han somnade vid 7 tiden i två fotöljer som jag fört samman. Under väldigt stimmig ljudnivå. Sen bar jag honom till bilen och han fick åka hem och sova när D & M kom vid 8 tiden.(Killen var nog inte riktigt frisk, sov även en stud på dagen, lördag, kräktes i Martins säng på söndagen och säger nu att han har ont i halsen :-( ingen fotbollsträning idag alltså.)
Själv stannade jag på festen som även hade trubadur kvällen till ära. Leo Beck och sin kollega. Riktigt bra och trevliga killar. Min nya chef Claudia var super glad dagen till ära. Hon hade precis varit och hämtat nyckeln till den lägenhet hon köpt. Familjen bor än så länge kvar i Arjeplog men kommer att komma ner och hjälpa till att leta hus.
Super trevlig kväll där de flesta kollegorna stannade kvar hela kvällen. Så brukar det minnsan inte alltid vara :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0