Bullbak

I söndags tog vi det lugnt. Mathias hade haft feber på lördagen och började söndagsmorgonen med att spy i Martins säng. Puh. Men det var bara vatten uppkast så det kändes inte så farligt för oss andra.
 
Men vi bestämde att det inte blir någon fotboll idag heller. Nu har vi missat 4 av 6 träningar under hösten. Bara sista kvar på söndag. Då ska vi först sprungit Lidingöloppet innat träningen. Hoppas på fint väder och friska barn.
 
Så i söndags ville jag hitta på något mysigt inne när det var kallt och grått ute. Daniel var i väg och körde med sin racerbil så vi var ensamma hemma.
Det blev såklart lite bakning. Martin ville inte vara med men Mathias ville gärna baka eller dega som han kallar det lääääänge. Vi testade Leila Linderholms recept på blåbärsbullar. Men körde halva degen med kanelbullar oxå. Skoj med lite annan fyllning. Mathias gjorde en egen plåt med små bullar. Använde för andra gången specialmjöl. Gillar det inte alls. Jag villa ha en seg deg men med special mjölet jäser den sakta och blir skör. Så när påsen är uppbakad kommer jag återgå till vanligt vetemjöl igen.
Vackra blåbärsbullar. Mathias söta små var super goda.
Tur jag gjorde halva baket med kanelbullar för Martin ville inte ha blåbärsbullar.
 
När vi var på Rhodos sa Mathias. -Jag vill åka hem till Jan. Jag fattade ingeting och tänkte längtar han hem till hallonen nu när vi är och badar så skönt. När jag frågade varför säger han. - Jag vill baka.
Yes, snart är det dags för julbaket i bagarstugan. Då är vi iaf två som ser fram emot det...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbara unge!! Hoppas han är pigg nu! Jag ser också fram emot julbak om jag kanske får va me.... Kul läsning å fina bilder från er semester!!

2012-09-26 @ 17:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0