Konferens Djurönäset

Den här veckan har jag varit på konferens med jobbet på Djurönäset. Det är väl oxå en anledning till att det varit fullt upp på jobbet.
Torsdagen bjöd på vackert skärgårdsväder. På lunchen hann vi med en promenda på natrustigen. Innan middagen hann jag med gymmet. Sen var det party party till midnatt. Men var tvungen att ställa kl på 06:00 för att utnyttja polen. Simmade 40 min på morgonen. Sååå härligt!
Super fina rum med underbara sängar. Jag hade skärgårdsutsikt, nice.
 
Tjohooo, riktigt trevligt men det är oxå skönt att det är över. 87 personer att hålla reda på och led, se till att ingen är utanför och att alla är med på aktiviter och inte missar bussen. Ja det är värren än dagis barn.
 
Pyssel i familjepysslet denna vecka. Jag på konferens tor-fre Daniel fre- lördag
Hmm hade bokat in grannarna som barnvakt på torsdagen, men det sket sig i sista stund då Jonte blev sjuk. Daniel fick avboka möten och åka hem till Mathias. Igår så hann jag inte hem innan dagis stängde så Mathias fick följa med Leona hem. Men Leona gick inte hem med sin mamma utan med en barnvakt. Barnvakten tog med båda barnen villket var toppen. Många föräldra bar borta och hade bytt ihop sig med andra föräldra just denna dag på förskolan. Så typiskt att många vill ha hjälp samtidigt.
 
Ja ja det funkade ju bra iaf.
Mathias är bjuden på kalas idag. Fiorella fyller 3 år. Har tänkt lite på vad vi skulle ge i present för hon är ingen pysseltjej. Hittade en fin cape med guldkrona och hanskar på H&M. Tänkte att det kunde ju passa. Hon gillar att klä ut sig. Men priset var lite högre än vad vi brukar ge. Så jag köpte och sen åkte jag och Mathias till tygaffären här brevid, köpte allt material och så har jag några korta stunder på kvällarna skapat.
Igår kväll när Mathias lagt sig sydde jag klart.
Blev riktigt nöjd fakstisk. Hoppas Fiorella också kommer gilla presenten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0