Julbord på LångbroVärdshus, Fruängen

I tisdags var hade jag bokat in jobbet på Julbord. Eftersom statens anställda har regler om vad ett julbord får kosta per person så hade jag nästan gett upp hoppet om Långbro. Men när jag skickade iväg offerten så hade jag en vädjan om priset. Tjoho va glad jag blev när det gick hem. Prutade ner priset 135kr per person.
Stjärnkocken Fredrik Eriksson äger resturangen. Han var på plats kvällen till ära och önskade oss välkomna. Poängterade även att vi fått ett bra pris! men trots det så hade han andra erbjudanden till oss. Vi fick köpa hans kokböcker till riktigt fina priser. Många gick hem med kokböcker denna kväll med en hälsning från Fredrik i.
 
Långbor är fantastiskt fint julpyntat. Gillade stjärnorna i garderoben av pinnar. Ängel på toaletten.
Maten var fantastisk, efterättsbordet toppen. Mera pynt. Granen hade äpplen pepparkakor och kanel.(Funderar på om min ska bli en sån iår.) Vantar hängandes i fönstret med hyasinter i. Många fina detaljer. 76 personer var mätta, nöjda och glada när vi gick därifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0