Kakmonstret.


I söndags bakade vi en kaka. Det var ju morsdag och skulle jag få något fick jag göra det själv. Eller Mathias hjälpte såklart till.

Vi gjorde en rabarberkaka med färska blåbär.

Så mysigt när rabarbern är klar för bakverk.

Persiljan eller persikkan som Mathias kallar den är oxå klar. Den skulle vara en tvåårig men är nu inne på sitt tredje år och större än någonsin.

Ärtorna kämpar på, snart dags att sätta ner pinnar som de kan slingra sig runt.

Jaha så var det fotbollsträning i söndags igen. Solen sken som vanligt. Men denna dag ville Mathias inte vara med. Han satt bredvid planen hela träningen och ville inte lämna mig och Daniel. Puh inte utan att man blir lite irriterad.

Men väl hemma var han i alla fall hungrig och smällde i sig två stora bitar av kakan.
Nästa vecka är det sista fotbollsträningen innan sommar uppehållet. Då har han lovat mig att han ska vara med och träna så jag kan få ropa - Bra Mathias!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0