Skansen


Idag gjorde vi en utflykt till Skansen.
Det var coop dag och alla med coop kort fick gratis entre och rabatt till akvariet.


Tror aldrig jag varit på akvariet på skansen, i alla fall inte sen jag var riktigt liten.
Så det var målet idag.

Många fina apar kikade vi på

terrarier med ormar och andra läskiga saker.

Grön orm som nästan slagit knut på sig själv.

Fin groda.

Det var bra att ha en storebror att hålla i handen när det blev lite läskigt

Barnens regnskog. En mysig stig som innehöll en klippa med skelett i. Coolt tyckte Martin.

Stora akvarium men vart är.....

... här är "nemo"

Sjungande groda.

Martin frågade hela vägen dit om vi skulle få klappa djur. Jag försökte se på hemsidan och där stod bara att det inte hade öppet nunder låg-period. Men när vi kom dit fanns där två lådor att klappa djur i. Martin började med ormen.

Mathias vågade oxå när storebror lyfte upp honom så han nådde.

Martin klappade spindeln och Mathias tittade nyfiket på.

Men ville själv inte ta på spindeln.

Martin hann med att klappa ännu en gång innan vi gick vidare.

Jag hade planerat att vi skulle ta våffel lunch vid Bollnästorget. Men killarna ville ha korv lunch så det fick det bli.

Så tog vi spårvagnen tillbaka till strandvägen. Killarna vill nu stå på alla sväng plattor i bussar och tåg.
Tänk vad spännande det kan vara.

Känner mig nöjd med eftermiddagen. Efter att Daniel varit ute och sprungit en mil så tog jag min runda på 3,5 km. Skönt!!



Kommentarer
Postat av: Lotta

Mysig familjeutflykt!! ..å DUKTIGT av dig att springa!Riktigt långt å, tycker jag!! Bravo!

2012-03-18 @ 08:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0