Yes, tre år går fort fort...

Idag var jag på ½ års koll på SÖS. Det var även Zolidex (implantat) dax. Visade sig att jag nu hållt på med behandlingen i 3år så detta var den sista sprutan. Tjohooo!!
Så om 3 månader går den medicinen ur kroppen.

Jag har fått ett riskorn in i magen var tredje månad i tre år.
Sprutan är lite gorv så därför använder man

Emla bedövningsplåster på magen ca 1½-2 timmar innan.

Äter ju fortfarande Tamoxiferm, en tablett om dagen. Ska ju ske i 5 år så där är det 2 år kvar.



Det känns ju skönt men även lite läskigt att sluta med implantaten. Nu är jag inte blockerad längre utan måste försöka hålla ännu mera koll på förändringar i kroppen. Okay det var väl inte så doktor Jenny sa men för mig känns det så.

Fick idag en remiss till mamografi ( har en undersökning per år i 5år) Sen skulle hon även skicka en remiss på benskörhets test i och med att jag varit försatt i kemiskt klimakterie i 3 år.

Massor att dundera på oxå, om 3 månader när medicinen har gått ur kroppen har jag ínte längre något gravid skydd. Måste hitta ett bra och godkänt preventivmedel som inte kommer påverka kroppen. P-piller är uteslutet.

Tänk om man sen får tillbaka mensen. Har ju glömt hur det var med sånt. Har inte haft mens på 5 år ( sen jag blev gravid med Mathias) Känns lite jobbigt men men det är ju lika för alla. Jag har bara haft det skönt i 5 år på den fronten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0