I Dalarna reser vi inte bara midsommarstänger...

Jan hade köpt en ny flaggstång och det var dags att få upp den.
Det krävdes fyra karlar för att få upp den.
Mathias hade tur att få träffa sina tremänningar Matilda och William. Jag fick träffa min kusin Madde. Skoj!
Mathis hade även tur att bli firad i efterskott av tremänningarna.
Nöjd kille fick Blixten och Finn Mc Missle i lego.
Madde och Matilda.( som egentligen inte ville vara med på bild men såg inte att jag fotade)
 
Peace and Love killen William. Har blivit en riktig festivalkille och planerar redan nu nästa års festival. :-)
Mathias spelade fotboll medans flaggstången restes. Inte för att det tog lång tid men bollar är ju alltid skoj.
Så kom så stången upp och flaggan hissades upp. Vackert!!
För att fira flaggstången så bjöd Jan på tårta. Smarremums.
Madde, Karin och Lars.
Lars H, Patrik Jan, Matilda och William
Mathias och jag
 
Så härlig dialekt på dessa tremänningar. Göteborgare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0