Äntligen, första dagen på stranden.

I går tog vi en sväng till Långsjön och badade. Ja inte jag men barnen. Många hade denna fina dag tagit sin tillflykt till badstranden.
Mathias var snabbt i vattnet även om det var lite kallt, tycker jag.
Jonte körde lite strandlek.
Mathias är inte vatten rädd iaf. Stegade ut i vattnet ända upp till bröstvårtorna innan jag från bryggan kunde få honom att vända.
Sen var det gott med lite mackfika. Sjön-suger.
 
Även Julie fick pröva att bada i sjö för första gången. Hon älskade det och plaskade gärna om kring i vattenbrynet.
Solen värmde riktigt bra denna dag, men så fort det kom ett litet moln var det kyligare direkt.
Idag verkar det bli en grå dag. Martin ska leka med William och jag ska förbereda kvällens båt tur.
Tur de ändrar sig lite med vädret. Från att ha sagt att det skulle regna 9mm till som det ser ut nu. Inget regn och upp till 20 grader. Hmm hur ska jag nu packa. Badbrallor istället för regnjackor?? Ja ja vi får se vad jag får plats med i ryggan
Åhh vad vi längtar till Mumin här hemma. Tror mumin kommer då en BAMSE kram av Mathias. Ska se till att ladda upp med många batterier :-)
Hoppas han kommer kunna sova på båten ikväll så han orkar med en hel dag i Mumindalen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0