Syrran tillbaka från Afrika...

Idag lurade vi in grannen så Mathias och Jonte fick leka lite. Det var ju ett tag sen. Mathias har varit hos mormor sen nyårsdgen och kom med tåget i onsdagskväll. Igår hade vi fullt upp med bad och fixa bil och hälsa på hos Greta så idag fick det bli.

De busade och lekte super bra. Hörde hur de hade biltävlingar uppe på Mathias rum.

Innan mormor skulle hem med tåget idag så passade vi på att möta upp syrran i Gröndal på lite mat. Har aldrig sett Mathias äta så mycket pizza. Anna har en rosabuss gjord av barnhemsbarn i Afrika och Mathias har alltid velat leka med den så jag beställde en av syrra och idag fick han den :-)

Nöjd kille. Bussen är gjord av gamla konservburkar och målad som Rosabussarna.

En öppningsbar dörr och där innen fanns några säten.

Så det kördes runt runt runt här hemma.

Oj den är visst lite trasig måste mekas med( på skoj)

Fick följa med in på toan till och med.
Nice, skoj för Mathias och lite välgörande för barnhemmet. Två flugor på ......

Här i veckan fick jag ett brev. Från Barnsemester.se Jaha vad har jag vunnit nu da, utbrast jag.

Mycket riktigt det var en vinst.

Två biobiljetter hade jag vunnit i Barnsemesters julkalender. Skoj!

Krävs bara att man försöker för att ha en chans att vinna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0