Sista semesterdagen för denna sommar....

...Men förhoppningsvis inte den sista sommardagen. Även om det känns lite regningt och kallt här ikväll. Dagen i dag har varit varm och solig.
 
Igår tog jag och Mathias en utflykt i vårat Stockholm.
Vi åkte in till centrum och tog spårvagnen ut till Djurgården och Skansen.
Här kollade vi på djuren. Säl, älg och björn.
Lo och lekfulla björnar.
Fin utsikt, Mathias som katt och kotte ( lill skansens baskott)
På lillskansen finns en orm man kan åka i. Mathias sprang upp och var så modig. Hmm försökte åka flera gånger men vågade inte. Så tillslut så kom han ner på sidan om. Nästa gång då tar vi den :-)
Vi var ju faktiskt här för barnens allsång. Den höll till vid stora scenen och det var näst intill lika mycket folk som vid vanliga allsången. Tobbe trollkarl är en av mina favouriter, Sean Banan är väl inte någon av mina favourieter men men han går hem bland många barn. Han hade dock något att säga publiken. Fick barnen att lyssna på honom om att alla är kungar och drottningar på sitt vis. Fick lite av väckelsemötes känsla. Hi hi och han som sjunger " Carola, inte så bra" i sin låt. Då går han bort för mig...
De delade ut sånghäften med allsånger och vi sjöng så högt vi kunde. Mathias satt på min axel och sjöng, klappade händer, viftade och var med i allsången :-)
Fortum hade ett sponsor tält där de delade ut gröna solhattar och man fick rita i pysselbok. Hjälpa lax att flytta upp i laxtrappan.
Innan vi gick hem så tog vi en svän på skansens tivoli.
Mathias fiskade en anka och vann en skruvmejsel. På vägen till utgången hann vi även med att se lemulerna.
Tillbaka till slussen tog vi sen Djurgårdsfärgan som går från Gröna Lund.
 
En riktigt härlig dag. Nu så har man gjort första dagen på jobbet. Var där redan 6:05 imorse och passade på att gå och träna mellan 7-8. Skönt att komma igång igen. Ikväll har jag haft bröllops genomgång med Jossan och Jocke och deras föräldrar som ska hjälpa till att fixa innan festen. Kommer bli en hektiskt men skojjig dag den 25 augusti. Ser fram emot deras bröllop :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0