Ett sista farväl...


Idag har vi haft begravning för fina Greta i Gagnefs kyrka.
Greta har alltid gillat orange så det fick bli oranga rosor i hjärtat. Fin enkel begravning. Men när organisten spelade Fäbosalmen föll tårarna. Tacksam för fina stunder med Greta, i Gagnef, Västertorp och så på slutet i Solberga. Trots sin ålder hade hon sån skön humor. Härlig att prata med om allt från tråkigheter som sjukdom till glädjeämnen som Mathias. Vi bestämde att hon minnsan fick säga att Mathias var hennes barnbarn till de nya vännerna på Solberga. Hon fick inga egna barn men var så glad för min skull när Mathias äntligen damp ner och paratade ofta om hur glad mormor Anna skulle varit om hon fått uppleva det.

Nu får hon betätta för mormor Anna om vilken härligt gille Mathias är. Men det vet hon ju redan, tror de tittar ner på oss från himelen då och då.


Har min hemgjutna ängel vid familjegraven. Den känns fin där.
Efter begravningen blev det lunch på Insjöns hotell. Då anslöt även Mathias med farmor Ann-Sofie och morfar Olle.
Morfar hade födelsedag dagen innan så han passade på att bjuda på tårta. Smarrigt!!
Jag hade dagen till ära Gretas parfym på mig. Minns hur jag påtalade för henne att hon luktade så gott när jag hälsade på i Västertorp. Hon blev så höjd och sa att Gunnar köpt parfymen till henne. Jag tog med den från vårdhemmet när vi städade ur där och idag känndes det extra rätt att anvnda den.
 
Mathias degade lite med modelleran, det blev ett fint hjärta efter ett tag. Myskillen!
På vägen hem till Stockholm plockade vi idag upp Martin så nu är hela familjen samlad. Härligt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0