Lördags pyssel...

För någon dag sendan när vi kom från dagis visade sig dessa fina blommor för oss.

Såå vackert.

Idag började vi dagen med lite pyssel. Jag hade köpt en påse maxi pärlor(stora indianpärlor) på begagnade barnklädersaffären i Huddinge C för 10 kr. Tänkte det vore skoj att testa göra något som jag såg på panduro för en tid sedan.

Så vi oljade in en ugnfast skål och la in pärlor jämt och fint.

De är ju gigantiskt stora och fina.

Mathias var såklart med och hjälpte till.

När hela skålen var fylld ställde vi in den i ugnen i 200grader i 10 min

Pärlorna smalt samman.

Vilken fin lördagsgodis skål Mathias fick idag :-)



Vid 10 tiden kom Julie och Jonte över. Jag skulle vara barnvakt lite när Jossan skulle iväg och pröva brudklänningar och Jocke skulle jobba.
Mysigt att ha denna lilla glada tjej att tillbringa dagen med.

Killarna var ute och lekte


Cyklade, sparkcyklade spelade tennis hoppade studsmatta, lekte i sandlådan och massor av mera. Fantastiskt skönt väder idag.

Julie gillade att utforska Mathias nya skål när lunchen intogs.

Efter lunchen tog vi en promendad till McDonalds och köpte glass.

Mathias som gått upp toktidigt idag. 6:40 (Så tidigt får Daniel aldrig upp honom på vardagarna) Var "stek" trött, om han skulle fått säga det själv. Så när jag förberedde middagen tills Martin och Daniel skulle komma hem så somnade han i soffan. Lyckades iaf väcka honom och få i honom lite mat. Men nu har han hoppat i säng igen.

Imorgon är en stor dag. Första fotbollskolan, ska bli skoj. Hoppas han inte blir värre i förkylningen bara. Har hostat en hel del idag och det forssar snor ur näsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0