Här förbereds det för fulla muggar.

Vi kånkade hem 4 stolar från förskolan idag. Mathias tycket det var super skoj att vi skulle låna stolar därifrån till kalaset.
Som tur var passade Mathias sen på att vara ute i regnet och leka med Jonte medans jag dammsög och plockade ihop det sista.

Så har jag slängt ihop en sockerkaka till tårtbotten.
Vi har förberett och packat kalaspåsarna

Mathias hittade lite choklad som blev över :-)

Det blev rätt mycket i påsen. Påsarna har jag sytt så de är i tyg och fylls med:
Kalastuta, lysande kina raket( köpte med ett gäng i höstas) 4 Haribo påsar 3 choklad pengar Cars russin klubba, och cars ägg.
Så har jag skrivit namntags på alla påsarna.

Nu när Mathias somnat och snön vräker ner ute har jag passat på att göra en skattkarta och placerat ut delmålen i hela huset.

Ska bli skoj att se om de förstår sig på min karta och hittar skatten vid målet.

Imorgon blir det till att fixa klart tårtan, köpa en prickig vaxduk till barnbordet. Duka blåsa balonger hänga upp Blixten pinjatan och hoppas att Mathias orkar vänta till kl 13 då kompisarna kommer :-)  Det är en kalas sugen kille som nu ligger och sover sött där uppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0