Första dagen på fotbollskolan!

Topp väder denna söndag. Mysigt då Martin stannar ända tills tisdag. Gör att söndagen känns mera som lördag :-)

Innan tidig middag hann jag med en joggingtur, idag testade jag lite intervall. Hoppas jag kommer få bättre kondis av det eller bättre uthållighet. Min rund är ju bara 3,5km och jag vill helst klara av att apringa 5 km den 6 juni på Blodomloppet.

Efter middagen tog jag och killarna cykel till fotbollsträningen. Toppen fint väder. Massor med barn och föräldrar. Tror det var mellan 8-10 lag som startade idag med ca 16 barn i varje lag. Så det var mycket folk på planen.

Super skoj att Martin var med i helgen så han kunde följa med, fick nyttja sin "nya" cykel oxå. Han var riktigt sugen på att vara med. Åhh tänk om vi fick ha honom här hela tiden, va mycke skoj han skulle kunna gå på.


Förväntansfull kille som gillade konstgräset.

Tänk om jag vetat när jag köpte denna AcMilan dress åt Mathias i Peking för 20kr att första gången han skulle ha den så var det på hans första fotbollskola. Skoj.

Barnen ropades upp en efter en och fick då gå in och samlas på mitten av planen. Härligt, inga problem för Mathias. Han fattade galoppen direkt.


Uppvärmning, jogging, indianhopp, sidhopp. Hmm vi måste nog öva lite hemma på en dela av detta. Hihi
4 av barnen i laget "Gröna grupp 3" kände vi till sedan tidigare. Grannen Jonte(i sverigedräkten), Hjalmar, Dagis kompis Angus  och Grannpojken Loka vars pappa var en av tränarna.

Det börjades med att rulla bollar till varandra. Bollarna flög både högt och lågt.

Även om inte koncentrationen var på topp hela tiden blev hans mor väldigt stolt, som Martin sa.
Sen blev det spark till varandra 2 och 2.


Snacka om avancerat, redan första gången skulle de dribbla mellan koner och skjuta på mål. Men även de gick bra när man hejjades på av tränaren.

Köande killar till konträningen. Jonte, Loka och Mathias

Sen blev det kull-lek innan de delades upp i två lag och körde lite fotboll. En härlig syn när alla barnen likt en myggsvärm svansade efter bollen :-)
Vid avslutningen ville Mathias hålla handen och inte riktigt vara med men då hjälpte Martin till och följde med i ringen. Skoj för båda.
När träningen var slut samlades de i ring och körde "raketen".
Skoj, ser redan fram emot nästa söndag. Hoppas på lika fint väder. Super härligt att kunna cykla till träningen, bra cykleväg hela vägen. Perfekt för Martin som är lite ringrostig då hans nya cykel inte har fotbroms.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åååå vilka härliga bilder! VA jag skulle vilja va me live!!

2012-04-29 @ 22:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0