Den som väntar....

När Mathias skulle fylla år så beställde jag en present på nätet till honom från farmor. När den kom så öppnade jag inte utan slog in det ytterligare i fint papper. (väldigt dumt)

Så när Mathias öppnade presenten såg han snopen ut. Ett tråkigt spel, dessutom från 12 år.


Gissa om jag blev bestört. Jag mailade genast om hur besviken min 4 åring blev när han öppnade paketet.
Det var ju påskhelg så efter helgerna svarade de att de skulle skicka en returtalong och att killen skulle få en extra gåva som tröst för att han blev besviken. De hade nu slut på spelet vi ville ha men skulle troligen få in det efter ett par dagar. När det gått en vecka mailade jag ingen och frågade hur det gick. Beskrev att killen varje dag kollade brevlådan. (kanske lite överdrivet men men )
Då kom svaret att de inte får in spelet förräns till hösten, och en fråga om vi ville byta till något annat istället. Det ville vi verkligen inte för det här var något han verkligen önskat sig och sett på Hjalmar kalas och inte gick att få tag på i butiker.
De lovade att ändå skicka en gåva som tröst och avbokade vår beställning.

Jag hittade ett annat företag som hade varan vi sökte och la en beställning. De skickade varan dagen efter så äntligen var den påväg.

I förrgår kom paket i brevlådan.

Jag såg i ena hörnet att det hade rätt märke och trodde det var rätta varan som vi beställt.

Men det visade sej att det var tröstvaran. Ett memo + pussel cars 2. Killen blev såå nöjd vi spelade memo hela eftermiddagen och han la pusslet 2 ggr :-)

Igår kom en avi om ett paket att hämta på posten. Så vi tog bilen efter dagis och passade på att skicka två godispåsar från Mathias kalas till kompisarna Anni och Elvi som flyttat till finland. Något som Mathias önskat.


Många paket har det blivit på sistonde.


YEEES rätt spel. Tack farmor, nu är din present äntligen i rätta händer. Cars 2 fia, precis ett sånt som Hjalmar fick när han fyllde 4 år. Så igår spelade vi cars fia. Mathias skulle givetvis vara röd så jag fick hålla tillgodo med gul.
Det är bra övning att spela spel. Man får träna uthållighet. En stund går det bra sen tröttnar han och man måste lirka för att ha kvar honom i spelet. Idag hann vi inte med något spel. Efter middagen följde vi med Daniel till affären och handlade till hans jobbs after work imorgon Sen var det bara dags att borsta tänder och krypa till kojs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0