Kul recept...

Efter ha varit hemma ett par dagar. Blev inte VAB för jag har jobbat massor medans Mathias tittat på film.
Nu är hans ögon iaf bättre så imorgon blir det dagis igen, och skogsutflykt. Fästingmärket har oxå gått ner.
- vart är den fina svarta skalbaggen som satt på mig, frågade Mathias idag. Tur han inte verkar tycka det var obehagligt iaf. 

Daniel har varit sugen ett par dagar att göra hemgjord Müsli så idag tog jag och Mathias en tur till Skäris och handlade ingredienser:


5dl Havregryn
1 dl solrosfrön
½ dl linfrön
½ dl havrekli
2dl rågflingor

½ dl vatten
½ dl ljus sirap
1msk olja

Blanda alla torra varor på en plåt men bakplåtspapper.
Blanda de blöta varorna och ringla över plåten. Rör om. Rosta i 175 grader i ca 25 min. Rör om då och då.


Smarrigt med russin i och naturell yougert blev det super gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0