Teater: Snurran och polisen

Idag åkte jag Mathias, Jonte och Jossan till Folketshus i Huddinge och gick på gratis teater. Det är så himla bra, flera gånger per termin annordnas gratis teater för barn runt om i Huddinge.

Den här gången fick vi med oss grannarna :-)
 Vi liftade med dem dit och tog pendel och buss hem.

Killarna var super nöjda i sina fina Kina converse.

Spända av förväntan satt de på första raden.

Super trevlig teater och även vi vuxna fick oss några regäla skratt.
Här myggor som suger blod av katten snurran.

Snurran ute och går med hundarna.

Lite läskigt blev det för Mathias när den stora spindeln kom fram, hoppade upp i mitt knä ett tag.

Så enkel och fin rekvisita de hade.

Nöjda och glada gick vi en sväng på Huddinge C innan vi tog pendel till bussen hem.

Sen såg det ut såhär i soffan. Mathias satt sig bredvid Martin för att kolla på när han spelade på datorn. Ett tu tre så sov han.
Han var inte lätt väckt idag. Efter en timma lyckades vi tillslut få liv i honom.

Jag hade passat på att baka bullar

I och med att det är kanelbullens dag på tisdag så bakade jag ett par plåtar med vaniljbullar :-)
Smarrigt värre.
Nu är kl 21.40 och jag tror att Mathias presic har somnat. Hoppas han sover bättre än inatt då han vaknade halv7.

Martin har under dagen blivit frisk. Fick ett piller kl 7 och ett kl 13 sen när det gick ut var han sval och frisk. Jag mår bra nu, fryser inte och äter. Tyckte han själv. Så det känns bra att det bara var en kort sväng av feber.

Idag har vi oxå öppnat några presenter från Kina.

Mathisa mumsar kina godisar.



Dessa mumsade Mathias i sig i ett naffs. Tur man hittade dem i godis hyllan annars hade man inte vetat vad det var.

Martin var "rätt" nöjd när han fick sina pokemon kort.
Köpte den här gånen en helförpackning(36 förp) plus 10 enkla förpackningar med 10 kort i varje. För allt detta betalade jag 100kr.

Martin som har koll säger att varje förpackning i Sverige kostar 69kr så det är lite skillnad i pris.

Killen är fortfarande rätt skrubbad i pannan. Men det hinner iaf läka tills fotograferingen på dagis. Men man vet ju inte vad som kommer ske innan den.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Är han rädd för spindlar som mor sin? :)

2011-10-02 @ 16:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0