Nu tyckte jag att jag var modig....

Det har gått treveckor sedan jag tog bort fördelsemärkerna och det är dags att ta bort stygnen.
Jossan hade lovat hjälpa till men hon har ju precis fött barn så jag vill inte besvära där.

Fick iaf sterila verktyg av henne och sen har jag plockat bort 14 av 16 stygn idag, helt själv =)

Här försvann 8 stygn, såret ser läkt ut men vek ut sig lite när trådarna försvann.

Låret fick bra men hälen lyckades jag bara ta bort 3 av 5 trådar.
Två av dem var så långt ner i huden att jag inte fick in kniven så jag kunde skära av knuten.
Pillade och försökte ett tag men det började blöda och då tyckte jag inte att det var så kul längre.

Får försöka ta mig till distriktan imorgon för hjälp. Det är ju inte så lätt med vinkeln när stygnen sitter på utsidan av hälen. Svårt att komma åt och se på nära håll.

Mitt operationsbord

Känner mig grymt stolt över att jag plockat bort så många trådar. Trodde inte det om mig själv.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är grrrym!! Duktigt och modigt!

2011-10-24 @ 18:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0