Massage...



Idag var jag och besökte biblioteket i Huddinge för första gången. Lånade Hokus pokus, Alfons Åberg.
Det är den som teaterna jag och Mathias ska se om någon vecka är baserad på.
Så det blev snabbt in i soffan när vi kom från förskolan idag. Men boken var rätt lång så Mathias hann tröttna och missade slutet =) Blir nog flera tillfällen.


Den här veckan har de haft friskvårdstema på förskolan. Måndag rörelse ute på gården och massage inne, tisdag 5-kamp ute, onsdag tipspromenad ute imorgon blir det sammanslaget med tre förskolor springtävling.

Så ikväll har jag fått massage av killen, SUPER mysigt när han klappar och lättmasserar axlar och rygg.

Idag när jag hämtade honom på förskolan skulle de precis börja rita med färgpennor. Jag gick och plockade ihop lite och så kom Mathias med sin teckning. En super fin gubbe med ansikte öga öga näsa mun ben och fötter. En rikgtig huvudfoting. Det var den första gubbe jag sett han ritat.
Maria på förskolan hade heller inte sett någon tidigare men Mathias lovade att rita en till dem imorgon för den han gjort idag följde med hem. Sitter så fint på kylskåpet.

Funkade inte att fota av den för den var ritad med svag penna. Men jag lovar, den är super snygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0