Beijing 2011

Jaha då var man hemkommen från en fantastisk resa. Flyget dit med China ari var halvful, så man kunde bre ut sig regält. Trots det kunde jag inte sova så bra.
Resan gick bra och sen bara visa visitkortet från hotellet för taxin och be om taxameter körning.
45 min senare och 85 kr fattigare ;-) var jag framme vid hotellet.  Där mötte jag ett par svenska tjejer som sa - Hej välkommen, vi vet vem du är. Anna är uppe på våning 5. Så klart var det Rosa bussare. Jag checkade in och åkte upp till syrran. Hon hade hunnit tvätta precis så vi betämde oss för att genast ge oss ut och se oss om.

Börjde med en lunch på Mcd varsitt meal till mig och syrran gick på 25 kr. Besökte Pearlmarket, kollade mest så men lite små shopping hann det bli. Rekade på livsmedelsbutiken( där Anna skulle kompletera med mat innan hon drar vidare med tåg.)


Lite annorlunda kanske att kunna köpa sköldpaddor i snabb köpet, bra om man skulle bli sugen på skdpaddsoppa.

Passade även på att boka bord på restaurangen som hela gruppen skulle äta Pekinganka på.
Sen hann vi med förbjudna staden och Himmelska fridenstorg.

När vi sen gick mellan smågatorna fick vi se dessa snacksiga småsaker.

Levande skorpioner på pinnar. Filmade lite för det rörde sig, hua.

På nästa gata hittade vi dessa läckerheter, fårpenis ormkött skalbaggar och tusenfotingar. Man blev inte direkt sugen.

Oj oj jag börjar bli trött ska upp och jobba imorgon. Vill bara visa någraq blider från besöket på muren.

Vi hade toppen väder, åkte cabinbana upp och rodel ner. Nice!

Så fantastiskt att få vandra på denna skapelse. Mäktigt!

Hur lång som hellst och med låga trappor och höga trappor. Muren är inte byggd för rullstolar och barnvagnar.

Jag unnade mig nya naglar och nya ögonfransar. Ögonfransarna sitter ca 3 veckor och limmades fast en och en på mina befintliga ögonfransar. Bör tilläggaqs att det inte är skönt att ducha och känns lite obekvämt ibland. Men det är kul att ha testat.

En morgon innan frukost tog jag och tre andra i gruppen en promenad till närmsta park för att kolla morgon gymnastiken. Parken var stor och lite här och där stod grupper och gjorde olika pass.

Söt liten kille.

Det finns så många superintressanta gator att gå på i denna superstora stad.

På tunnelbanan kan det ibland bli trångt och vi är inte så många ljushuvuden. Folk gick även och fotade oss på gatan.

När syrra åkt vidare och jag själv gorde stan fick jag syn på dessa. Läste om dem i Aftonbladet eller Metro för någon vecka sedan. De säljer nyckelrignar, små plastkuddar med levande djur i. Den här killen hade fiskar och ödlor.


Till priset av en yuan(=1kr) kunde man bli ägare till en av dessa. Självklart köpte jag ingen. Det här är plågeri på hög nivå.

Nu måste jag gå och sova för imorgon är det jobb igen. Får berätta mera en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0