Första regndagen på länge...

Bra för växtligheten och tur för mig att jag oljat in verandan. Annars är det rätt mysigt en regning dag oxå. Blev en liten sovmorgon till halv 9.

Smet ut i regnet och hämtade lite rabarber. Så fick jag hjälp att baka rabarberkaka.

Mathias skar små bitar av rabarbern.

Och sen la han dem på smeten och några jordgubbar fick oxå åka med.

Blev en supergod kaka med glass och färska jordgubbar till.

Jag och Mathias tog en tur till Zetas

Köpte dillfrön socker ärtor och spenatfrön. Hade lite otur för när vi skulle gå hem igen så kom regent.

Mathias hade det bra innan för sitt regnskydd.

När vi kom hem kunde vi inte hålla oss utan stannade ute och petade ner spenatfröna och la ärtorna i ett glas vatten och sådde dillfrön i två krukor som vi ska ha inne i fönstret ett tag innan jag kan pantera ut dem.



Sen var vi kalla och blöta och gick in för att mysa denna härliga regndag.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va myysigt! Kuliga grejer ni gör! Skulle också vilja med er till Zetas! Hört talas om att det är jättebra men lite dyrt. Härliga bilder från gårdagen också!! ...va fiina tröjor killen har :)

2011-05-15 @ 19:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0