Solig söndag, våren är på väg...


Vitaminkickar är alltid bra, killarna uppskattar fruktsallad. Mathias kryddar oxå med russin...

Idag var det toppen väder. Lite kallare än igår men runt nollan och sol känns helt okay.

Två spadar är allt man behöver för att ha skoj.

Det finns fortfarande stoooora snöhögar att gräva i.

Martin
Även pappa var med ute och lekte.
Mathias åkte skridskor på den hala isen.
Så härligt att vara ute i vårsolen och leka. Killarna, eller iaf Mathias ville inte in.
Men jag var tvungen att börja med lunchen. Idag blev det kycklinggryta och ris. Det var så länge sedan jag fixade en gryta men det blev jättegott. Kycklingfile, vitlök, hönsbuljong, 3 morötter, ett stånd broccoli, ett blomkålshuvud, crem fraich och en burk cocosmjölk lite soja och salt och peppar. Den blev mild men god.

Mysis...

Em fikat blev bakelser från IKEA, känndes som vi firade in våren lite.
Mathias satt och väntade på att de skulle tina.
 Tänk att det kan vara så kul att saxa allt. Vill man ha hjälp att klippa något ställer han gärna upp : )

Sen var det dax för Martin att åka hem till sin hund igen. Efter kramandes mellan bröderna står Mathias i förnstret och säger nej åk inte. Hmm han önskar ju att Martin alltid skulle bo här. Vi med!!

Försöker trösta mig med att kanske de inte skulle uppskatta varandra så mycket som de gör nu om de hade varandra varje dag.


När Martin och pappa åkt frågade jag Mathias om vi skulle gå ut och ta en promenad. Killen gillade idén och gick direkt och satt på stövlarna och tröjan.
Hmmm jag öppnade dörren men han ville inte gå ut, drog upp axlarna och sa brr det är så kallt.
Så då gick det lätt att få på ett par byxor och sen täckisar.

Killen sov inte efter luchen idag så det var rätt bra att varva ner lite i vagnen under promenaden. Solbrillor var ett måste idag när solen sken så underbart.

Efter middagen sa jag att vi skulle gå och bada. Jag menade såklart att Mahtias skulle bada och jag hjälpa till men när han var nere ibadet säger han-klä av dig mamma. När jag sa nej sa han - du sa VI skulle bada. Så det var väl bara att hoppa ner i det kalla badet :) Jag uppskattar ju lite varmare vatten än Mathias...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0