Sendai Japan...

Det känns lite otäkt det som händer i Japan och just att Sendai är så drabbat. Jag och syrran var där för en så där 10 år sedan. Åkte bara till Peking,Youkohama och just Sendai. 


Syrran hade en kompis Cherie som kommer från Australien, hade varit utbytesstudent i Rättvik, och då bodde i Sendai som engelskalärare.

Så vi bodde hos henne en vecka, det var nog i mitten av april vi var där och det var kallt. Alla kläder vi hade med oss hade vi på oss och fullt på klädda på nätterna, väggarna var tunna och mellan rummen bara pappersväggar.

Jag minns hur platt det var där vi bodde och jag passerade många förskolor på mina promenader.

Undrar hure alla fina  tempel mår efter katastrofen. Vi var till ett som låg på en liten ö med en lång bro ut till.
Antar att såååå mycket är förstört.


Kommer ta tid att städa upp och bygga upp allt igen. Än letar man ju fortfarande efter överlevande.

Syrran flyger till Japan om ca 3 veckor men då till Tokyo, Hirosima och Kyoto. Det är den resan jag ska möta upp dem på i Peking. Ser med spänning fram emot resan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0