1:a vaccinet inpumpat i kroppen...

Idag så passade jag och Mathias på att följa med när Daniel skulls skicka ett paket i SKHLM. Tänkte passa på att besöka SveaVaccin. Jag har ju sedan tidigare 20 årigt skydd av Hepatit A så nu skulle det vara bara att även ha 20 årigt skydd för Hepatit B. Det vaccinet innebär att jag måste ta 3 sprutor innan jag har skyddet i 20 år.

Hade varit enklast om Twinrix funnits när jag började ta mina vacciner men nu blir det var och en för sig istället. Twinrix är annar både Hepatit A och B i samma vaccin.



De har alltid dropp in på svea vaccin och som tur var ingen kö i dag. Precis när vi kom in så var en familj på 4 personer där och fick sprutor. Sen var det min tur.

De hade så fina fiskar att titta på i väntrummet. Mathias ville ta dom i sin hand :-)


Han gick inte helt nära, trodde de kunde komma ut. Han hann med att pröva alla leksaker de hade. Stora bärgningsbilen, och massa leksaker med ljud.

Denna bild har Mathias tagit, blev faktiskt finare än mina försök.
När jag skulle in och få sprutan ville han vara med, helst sitta brevid men när jag sa att han inte kunde det för att hon skulle ge sprutan där nöjde han sig med att sitta på golvet och titta.
Jag tittade bort som vanligt när jag får spruta och när det var klart tittade jag på Mathias som storögt tittade på vad som hände. Han blev lite fundersam, men sen fick jag plåster då verkade allt bra igen.

Om en månad ska jag dit och få spruta nr 2 sen den tredje inom ett halvår. Sprutorna går på 330kr st så det blir ju lite men räcker ju i 20 år sen. Försöker oxå få tag på sjukvården i Falun för att höra om de gett mig någon stelkramp påfyllnad de senaste 10 åren. Jag kan ju inte minnas och har inget vaccinationskort. Ev blir det en stelkramp för 220 kr oxå innan jag blir klar.
När vi sen mötte upp pappa vid posten fanns där sånna där tuggumi och studsbolls automater. Mathias ville såklart ha en och jag hade en tia över så det fick ju gå.
Han ville ha en med en tiger sa han och när bollen kom så var det just en tiger, lycka!

Idag när jag hämtade på förskolan så, visade han stolt upp plåstret han hade på fingret. -Jag har saxat mig och det kom jäääätte lite blod : )  Men plåstret fick iaf sitta kvar.

Killen är inne i en skriv och ljud period, ser så fram emot mormors födelsedagspresent. 5 Myror är flera än 4 elefanter på DVD. Ska bli så kul att se om han hänger med där.


Visste du att man kan rita regnbågen med en blyertspenna, jora det kan iaf Mathias.

Rätt snygg regnbåge va??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0