Barnensdag i Nynässlott


Vilken tur att jag hittat BarniStan sidan. Den har gett mig tips på massor av skoj, som idag när vi åkte 9 mil för att kommat ill Nynäs slott för att kolla in...



Där, där är den. Jag ser den...

Brandbilen som vi skulle utforska och få provsitta.
   


Nöjd kille provsatt brandbilen och fick en brandmanshjälm av brandmannen.


Pappa var oxå rätt intresserad av brandbilen.


Mathias letade smultron i lummiga trädgården.

Utställning  med afrikanska masker. De hade även en teater men vi hoppade den. Var rädd att den skulle vara för skrämmande med alla maskerna.




Vi gick vidare till lagården med en lekpark där det fanns en traktor och massa stora djur att leka med.

Daniel blev sugen på att bli bonde, men bara för att få köra traktor.



Mathias hittade får att klappa.

Och en tiger, lite läskigt.

Och så bet den ju pappa oxå.

En av höjdpunktern idag var att åka på traktorflaket.

I hög fart "gubblade" vi gram ett varv runt gården.

Sen provade vi på nålfiltning. Mathias gjorde ett fint rött hjärta med grön prick i.

Vi tävlade även i ett rått race. Man fick lägga en kola på en av siffrorna som representerade ett av rummen. Mathias valde nr 2. och det rum som råttan gick in i fick alla kolor från dem som tävlade. Gissa om vi blev glada när lilla råttan smet in i rum nr 2. Fick väl en tio kolor.

Sen tävlade vi i sopsortering. Daniel och Mathias sorterade en påse och jag en annan. om man la alla saker rätt fick man en present.

Så vi fick en stor burk Krav honung. Kanon bra.

Det fanns även ponny ridning men det var för lång kö och ansiktsmålning men det ville inte Mathias idag.
Super trevligt ställe och allt var gratis. Det enda vi gjorde slut pengar på var korv och bröd. Lokalt producerad högkötthalts korv. Daniel åt en kryddig lamkorv och jag och Mathias köttkorv.

När vi sen kom hem hann vi inte mer än parkera innan Jonte med fam kom hem de med. Mathias blev så glad att han jublade i bilen. Jonte har varit borta på Landet sen i torsdags så det var ett kärt återseende.

Min lilla brandmann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0