Lek och plask i simhallen...

När jag frågat Mathias i veckan om han ville åka till simhallen har svaret blivit. -Nej!
Men jag antog att det var för att han inte viste vad det var. Igår kväll kollade vi på bilder på datorn och då ville han åka dit : )

När vi gått genom spärren och kom fram till skogränsen var det stopp.


Killen ville inte ta av skona och inte komma och klä av sig. Han studerade andra barn som redan bytt om, men ville inte själv. Hmm lyckades locka honom med en banan så jag tillslut fick av honom skona.
Så kunde jag byta om under tiden han käkade. Men han ville INTE KLÄ AV SIG.
Puh men en sån pedagogisk mamma man är så sa jag. Ska jag bära in dig och visa vad som finns där inne. Det finns basänger och en vattenkana och en båt man kan styra. Och till min lättnad, han ville titta.
Så jag bar in min påklädda kille genom duschen och ut till basängerna. Killen såg nöjd och intresserad ut så då kunde vi äntligen gå tillbaka och byta om.
Lita motstridigt väntade han medans jag duschade, tog inte fighten med honom men skvätte lite på honom iaf.

Sen var det full fart.
Svårt att få honom att inte springa utan gå i och utanför basängerna.Även rätt svårt att få honom att titta åt mitt håll. Jag kände att jag inte kunde fota så mycket för en del äldre män med utlänsk härkomst tittade massor på mig när jag fotade :-(

Men killen hade det skoj i lek och plask hörnan som bestod av 4-5 små poler. Barnbasängen och så badade vi oxå i den stora. Hör och häpna den stora var varmast. Men tror de alltid har varmt vatten i den här i Skärholmen. Minns en gång när jag var i västertorp och badade och de hade haft fel på värmesystemet. Brr då var det kallt kan jag lova.

Båten hade ratt och en pump som man för hand kunde pumpa och spruta vatten med. Super skoj att spruta ner mamma,haha.
Vi testade bubbelpolen, bara med handen men den tyckte han var för varm.

Och tror ni killen ville gå hem sen da, efter över en timmas bad. -NEJ mamma vill inte hem. Vill bada...
Så det är som det ska... En tant kom och frågade oss när jag försökte få med honom hem. -Var det han som inte ville in och bada förrut?  Killen roade många äldre damer på badhuset :)
En kvinna som försökte motivera honom innan vi bytt om var super go. Hon berättade att hon lekt i båten idag och det var jätte roligt och när hon gick sa hon. Hej då Mathias vi kanske ses nästa vecka, ha det nu så skoj!
Hon gillade även min pedagogiska handling med att ta med och visa honom innan han behövde klä av sig.

Nu vill Mathias tillbaka till badhuset, gärna med Jonte. Så vi får väl boka in det någon dag. Trött kille ligger nu och sover, har sovit strax över 2 timmar nu. Funderar om jag ska ta och väcka honom eller inte. Hmm... men vad ska jag göra annars? städa, tvätta plocka ihop. Nja tror jag tar och väcker killen istället.

Kommentarer
Postat av: Lotta

va myysiga bilder!! Förstår det var pustigt först för dig, men du är ju, som sagt pedagogisk! Man har nog en del med sig från dagis och allmänt smart tänk :) Klart man inte vill om man inte vet vad som väntar...klok kille!! Men nu vet han ju! Vilket fint badhus det såg ut att vara!!

2011-01-20 @ 17:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0