Killen mår bättre, då passar vi på...


Man får faktiskt låna storebrors leksaker när han inte är här. Bara man inte slarvar bort kulorna.
I och med att killen mådde bättre idag så tänkte jag att vi skulle passa på att baka lite när pappa var och åkte snowboard.

Killen hakade på och tog fram peppakaksformar och kavlar.
Nja det var inte riktigt så jag tänkt baka idag.

Jag hade tänkt mig kärleksmums i muffins formar och en barnsockerkaks form.
Men killen gav sig inte förräns jag slagit ihop en tolldeg till honom så han fick kavla.

Mina muffisar blev iaf fina och goda. Gjorde bara en halv sats så det inte skulle bli massa gammalt.
Nu har vi ändå tre kvar tills imorogn.
Det blev ingen vila idag, antar att man ska ta det som ett friskhets tecken. Vi gick ut istället och kramade snön.

Hade tänkt göra en snögubbe men det var bara den översta snön som var krambar.
                          

Vi kämpade på och fick ihop till en lyckta som jag råkade placera under gatlycktan så det var ingen ide att tända den :-(

Så kom Jonte hem och det blev full fart på killarna, snön är djup och lätt att fastna i.

Jonte prövade Martins gamla skidor, åkte nog sådär 40 cm sen var han klar.

Men det blev full fart i pulkabacken med stjärtlapparna.
Oj va det gick...
Hade inte tänkt vara ute så länge men när Jonte kom var det svårt att få in Mathias så det blev en bra stund och en hungrig kille som tillslut kom med in.


Ikväll blev det tacos och Mathias delade alla gurkorna. Super duktig kille men mycket tålamod.
Nu har han sovit några timmar men är rätt orolig, vaknar och gnäller. Hoppas inte han får feber igen utan att det bara är några små mardrömmar som stör hans sömn.

Få se vad vi ska hitta på för skoj imorgon da?? Troligen åker det mesta av julen ner. Har börjat samla ihop en del som nu ligger på golvet i hallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0