Här har varit körigt...

Oj va tiden går, nästan 5 dagar sen sista inlägget. Puh hinner inte riktigt med.

I måndags var jag till SÖS på en gyn undersökning, vilket gav goda resultat. Syrran slutade tidigt så hon fick hämta hem Mathias. Han blev som vanligt super glad åt att se henne och det blev stora kramen. De gick till IKEA så när jag kom hem tog jag bilen till IKEA så åt vi middag där. Jag har sagt det förrut men det är så super billigt.
Middag för tre personer 48kr.

Jaha så har veckan bara rullat på. Massor på jobbet. Jag försöker få ihop schemat för 8 veckor och det är ett helt nytt upplägg så det tar sin tid. Har tis,ons och torsdag jobbat ett par timmar när Mathias lagt sig på kvällarna. Där av inget bloggande. Idag åkte jag hem innan lunchen för att jobbe em hemifrån. Superbra att man kan göra så. Nu tror jag att jag är klar så jag slipper jobba i helgen, får ta resten på måndag morgon. Jag är ju på jobbet först och hinner stämma av innan cheferna kommer.

Idag när jag hämtade Mathias lekte Liselotte för fullt med barnen. Förtrollade dem till olika djur. Superkul att få se dem leka. Mathias såg att jag kom men var ändå med och lekte tills de avslutat.

Här kommer katterna krypande.

Vad ska de nu bli för djur??

De blev ormar och när vissa barn "fastnade" ställde Mathia upp och hjälpte dem lös så de kunde komma in till boet igen. Skit bra övningar och gruppstärkande lekar. Älskar mitt eller Mathias Björngrotta : )

Idag tog jag med mig en IKEA påse (blå) full med tyger som jag fått av syrran. De skulle slänga massa tyger som de haft till skyltning på jobbet. Liselotte och Maria blev superglada. En del fina tyger var det. Någor såg ut som gräs, något såg ut som moln, enfärgade svarta och enfärgade röda och lite jul och barntyger. De kommer säkert hitta på något att ha de till. 
'Min duktiga kock här hemma, vill såklart hjälpa till med allt. Men när vi äter falukorv och makaroner så äter han korven när han skär uppden och bara makaroner när vi sätter oss vid bordet. Men vad spelar det för roll huvudsaken killen äter.

Jag har inte lyckats få ut julen i förrådet än. Det mesta står i hallen och varje dag håller killen på att plocka fram något. Igår kom julkrubban upp i vardagsrumsfönstret igen, puh. Idag ville han bli ett paket. Mina julklappspapper som jag fick av syrran,hon hade handlat på rean, tjatar han om varje dag. Vill ha paket mamma, ska vi göra.


När vi skulle gå hem från dagis idag hittade Mathias min mössa. Såg rätt cool ut när han gick omkring i min stora mössa.
Ikväll bjöd Jossan och Jonte över oss på glass. Vi gick dit iväntan på att pappa och Martin skulle komma hem. Men där ville inte Mathias ha någon glass utan bara leka med alla leksakerna. Jonte hade fått en bilbana i julklapp, den gillade Mathias. Så lekte de affär med kassa apparat och spelade trummor och körde med radiostyrda bilar. Martin kom över när de kom och Mathias sprang och kasstade sig om honom. Så underbart härligt att se. De stojjade och lekte så Mathias var helt svettig när han kom hem.
Killen blev lite övertrött så vi blev osams vid tandborstningen, sen tuppade han av i soffan strax efter åtta.

Nu fortsätter vi som är vakna vårat fredagsmys med popcorn, salta pinnar, chipsringar, krossad chokladtomte och knäck. Måste se till att tömma godis skåpet.
Mina vakna killar håller i fjärrkontrollen så det bli endera biltest program eller typ vetenskapensvärld. Ja ja vad är väl en bal på slottet... lets dance går ju i repris.

Få saker kan få en att längta till söndag kväll som favourit serien "solsidan". Premiär för säsong 2 nu på söndag kl 20, missa inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0