Första frisör besöket : )

Igår lördag gjorde vi ingenting. Eller jag var en sväng till Lindex för att försöka göra fynd på halva reapriset. Men i Kungens Kurva var det super utplockat. Hittade inget. Men råkade gå in på MQs outlet och hittade ett par jeans till mig, det var ju bra iaf.
I fredags när jag fick sms från Lindex om halva reapriset gick jag och den andra administratören dit genast. Så jag gjorde en del fynd. Två tröjor, bilarvantar, bilar keps och en gubbkeps till Mathias en t-shirt till mig långkallingar till Martin och så köpte jag en badskumms flaska som såg ut som sheriffen i Bilar filmen. Såg den innan jul och då kostade den 99kr nu var den nedsatt till 49 och halva priset på det :-) Har tänkt spara den tills Mathias fylle år i april.
Men tror ni inte killen hittade min påse och slet upp sheriffen. -Min jag vill ha på mitt rum. Men jag tog tillbaka och sa att det inte var hans. Så nu har jag stoppat undan den.

Idag söndag kom Mathias in till oss vid halv 8 men jag slog på barnkanalen så vi låg och drog oss till 8. När vi sen ätit frukost gick vi ut. Daniel fick jobba lite med Brfs el-avstämning som ska lämnas ut i allas lådor idag har jag tänkt.

Det var -5 och ingen rolig ute miljö att leka i, snön är super hård. Jonte var inte hemma. Så vi tog en promenad med vagnen istället. Gick en promenad på 45 min, jag behöver ju röra på mig. Ska anmäla mig till blodomloppet med jobbet snart. I år måste jag se till att träna lite mera än förra året.

Vid 11 åkte vi till Heron City, Daniel och Mathisa skulle klippas och efter det lite McD, se det som en muta om du vill :-)
Mathias vill ju inte riktigt det där med att klippa sig men hör och häpna idag gick det. Han ville inte sätta sig i stolen, eller bilen är det ju. Men när jag sa att han fick nappen gick det och då var det bara för den super duktiga frisören att sätta igång.

Mathias satt stilla hela tiden och gjorde precis som frisören ville.

Han fick till och med klippa med maskin i nacken och runt öronen. Frisören frågade om han fick och Mathias nickade :) nu vet han att det här inte är någe farligt att klippa sig. Nästa gång ska vi nog ta Jontes ställe iaf för där får man en klubban är man blir klippt och så får man en sprayad stjärna på håret. Men Mathias var nöjd med lite vax i håret idag.
Så snygg han blev. Jämt och fint klippt.

På Heron finns en fontän där barnen får trycka på knappar så prutar olika vatten formationer och olika lampor lyser snyggt.

Mathias gillade det, synd nog så är knapparna rätt hårda men vi kunde hjälpas åt.

Vackert!

Så blev det den utlovade hamburgaren.


och leksaken är ju alltid spännande...

Mina två snygga nyklippta killar, klurar ut hur dagens leksak från Mcd fungerar.

Nu ska jag ta och fixa klart el-avstämningen och skriva ut massor av papper som ska delas ut till alla i Brf. Daniel har gjort det mesta idag och nu är det min tur.

Måste bara visa vår gröna sparris odling i trappan ;-)

Det är en garderobsblomma som vissnat ner och nu fått fram inte mindre än 6 stänger. men den ser inte så snygg ut, de är rätt ljusa och så blir de så långa. Jag tycker de ser mera ut som sparris än en garderobsblomma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen nybloggat så man får se vad ni har för er :) Va fiin M blev i håret och va duktig!! Går nog bra om det är någon annan som klipper!! Har tänkt på att han varit långhårig. Fick inte mamma nån klippning heller? Stackars M som fick se presenten och inte fick ta den!!! Hårding där :) Ha det bra...snart är det solsidan igen!!

2011-01-23 @ 16:01:29
Postat av: Segelmaja

Mamma var ju och klippet och färgade sig för inte alls länge sedan. Kortklippta killar kräver oftare putts. Han växte väl en dm inombords av att komma över rädslan att det gör ont att klippa sig.

: )

2011-01-23 @ 16:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0