Härligt på isen i solen....

Igår trodde jag mina planer för söndagen var helt körda. När Mathias hade feber och somnade innan lunch. Men när han sen vaknade och jag hämtade upp honom var han bättre. Lite varm men inte het. Så vi beslutade att gå ut och ta en promenad hela familjen. Mathias fick sitta i vagnen så han fick lite luft bara.

Sen på kvällen var det full fart som vanligt. Springtävling och legobygge med storebror. Jonte och Jocke komförbi med tårta. De hade haft 3-årskalas för släkte. Jonte fyller tre på onsdag.
De stannande en stund och killarna lekte på rikgtigt bra. Jonte vill gärna bo här så han vart inte så glad när Jocke tog med honom hem. Borde få till en övernattning för killarna snart, pjamas party kanske :)

Jaha men iom att killen verkade återställd och vaknade pigg och glad idag så blev det som planerat. Solsken och härligt väder dessutom.
Jag råkade ju köpa lite flera skridskor till barnen och ett par till mig förra veckan. Nu skulle det åkas.
För att vara på den säkra sidan fick killarna pröva hjälmarna så att de passade.

De hindrar ju inte ett par lego killar från att fortsätta bygga med lego.



Inte heller hindrade det dem från att fika och äta Jontes svarta tårta. Jonte hade fått valt färg själv och ville ha en svart tårta,så det fick han. Själv sa han att han inte tyckte om tårtan ;) men det är väl vad man får räkna med i den åldern.

Så packade vi in oss i bilen och åkte till Sätrahallen, hade googlat att de hade en utomhus isbana. Fatta vilket härligt väder och så få vara ute på isen. Nice!
Hjälmarna satt iaf fortfarande på, även om mössorna gled ner över ögonen gång på gång under hjälmen.

Glatt hummör och skridskorna på. Isen nästa....

Killarna började själva medans jag knöt på mig mina skrillor.

Mathias tyckte det var rätt svårt att åka. och det är ju förståeligt. Det är ju rätt halt och med barnskridskor som är lite dåligt slipade är det inte lätt. Vi åkte en heldel där jag höll honom i händerna framför mig. Tror han tyckte det var skoj. Men lät besviken på sig själv när han sa att han inte kunde åka.

Martin däremot har blivit en riktig fena på skrillor. Åkte hur bra som hellst. Han var nöjd med vädret, tyckte isen var perfekt och skrillorna toppen. (Jag hade nog inte förväntat mig att han skulle gillat de skrillor jag köpt. Trodde de skulle vara för stora st 36. Men 40 kr för dem var ju ett kap. De ser helt nya ut)

Några gemensamma vurpor blev det allt.
 Åh Martin är så hjälpsam!


Nöjd kille! I bakgrunden kan man se Mathias åka på knäna, de tyckte han gick bättre.

Precis när vi skulle ge upp kom en kille och frågade om Martin ville spela lite hockey med honom, de ville han så de spelade en bra stund. Killen hade sin pappa med som inte hade skridskor, men de hade tagit med två klubbor så det var ju skoj.

Mathis satt nöjd och väntade på bänken och sen sprang han omkring utanför sargen och lekte iväntan på Martin.
När vi gick mot bilen klagade Mathias på örat igen. Hmm
Mitt i lunchen slutade han äta och gnällde på örat. Han fick nässpray innan han la sig och somnade. Så vaknade han och var ledsen, hade ont i örat så då fick han alvedon igen. Nu har han legat med de en ½ timma men verkar inte kunna somna om. Men är vid gott mod.

Så det blir att ge nässpray morgon och kväll ett tag nu framöver.
Nu står han uppe vid grinden och sjunger sånger han lärt sig på förskolan...

Kommentarer
Postat av: Lotta

ååå vilka mysiga bilder! Var helt underbart väder idag ju...åkte förbi runn...kryllar me folk överallt! Själv ej pigg ÄN men ska prova jobba imorn iaf. Var upp till stugan och satt i lä och drack kaffe på em. Pumpen Mathias blev besviken över att det inte gick så bra åka skrillor... är ju inte konstigt när han ser andra åka...men vaddå, inte ens 3 år ju!!! Duktig är han! Hoppas örat läker och ni får en bra vecka nu!!

2011-02-06 @ 16:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0