Dagens utflykt...


Gick nästan ut till kaknästornet. Passerade polismuseet och andra museer.

Kaknästornet var så nära... men jag skulle till kinesika ambasaden och hämta mitt pass och visum.

I Kina går inte allt så fort som här i Sverige, inte heller på deras ambasad. Syrran som var snäll och lämnade in handligarna förra veckan fick vänta 1½ timma på sin tur. Idag väntade jag 50 min på min tur och då är ärendet över på ett par minuter. Ja jag enligt syrran finns risk att jag kommer stöta på en del sånna långdragna köbildningar i kina. hmmm

När jag hämtat hem Mathias, lite tidigare idag för det var personlabrist på dagis, så stod där en clas ohlson påse och väntade på honom. Present från moster Anna. De hade sålt ut massor med blixtensaker på jobbet och hon kunde såklart inte låta bli att handla : )
Han fick matlådor, tallrikar, djupatallrikar och glas.

Så till mellis blev det fruktallad i de nya tallrikarna

Skruttis hostar igen,hmm vi som ska åka båt imorgon kväll. Nu hoppas jag han får sova inatt så kroppen hinner återhämta sig och bli pigg.
Jag ska ta och mysa ner i soffan bredvid mannen och mysa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0