Julfest på jobbet.


De senaste veckorna har jag slitit med att förbereda julfest på jobbet för 60 pers. Beställa catering, köpa resterande mat,beställa engångsargtiklar, fixa julklapp till personalen,se till att de nyanställda som skall hålla i festen har förstått sitt uppdrag, fixa julklapp till festkomitén. Ja det har varit mycket med anmälningar ,avanmälningar önskemål. Så det har kännts skönt att tänka på fredag är det över.

Men men jag har haft mycket hjälp av våra ungdomarbetare på jobbet. Satt de i arbete med att märka upp kuvert med namn på de som skulle närvara på festen, hacka sallad, slå in paket till festkomitén m.m.

Mest nöjd blev jag med julgranen. Den innehöll 80 st namnade kuvert innehållande en SF biljett. Blev sååå fin!!
Tidigare har vi inte fått någon julklapp från kontoret utan bara från myndigheten. Iår lyckades jag få med chefen på att använda "dolda"pengar till detta =)

På biljetten stod: Jullovet är aldelses för kort, här får du något så du kan drömma dig bort.
God Jul A,S,L,M (Anders, Shohreh Lolo och Maria)

I och med att vi iår röstade fram att ha festen på en fredag istället för torsdag var jag tvungen att ta med Mathias en sväng. Daniel hade åkte till Dalarna för att hämta Martin. Mathias var super glad när jag hämtade honom på dagis och sa att vi skulle till mitt jobb och äta där. Han tyckte det var stort. Sen att han fick åka både buss och pendeltåg för att komma dit var ju bara en bonus.
Väl där skötte han sig exemplariskt. Svarade på allas tilltal och berättade vad han hette. Jag värmed pannkaka och dukade till honom på varmrättsbordet till vårat julbord. Det enda som fanns kvar i vårat lunchrum iom festen.

Så där satt min duktiga "rudolf" och käkade fyra pannkakor trots att det var fullt med stimmande vuxna runtomkring.

Aldrig blir väl en mor så stolt som när många kommer fram och säger vilken fin son du har, så snäll och duktig. Han visade verkligen sin finaste sida. Den han visar som oftast.
Så kom Daniel och Martin förbi och hämtade honom och festen började för mig =)

Super trevligt, årets catering var succé, tok mycket mat dock. Nästa år skulle vi nog kunna beställa för 40 om vi blir 60 för att slippa få så mycke rester. Det underhölls med lekar, sånger tomte och tävlingar.

Men som alltid så droppar folk av hela tiden. Jag tog sista bussen innan nattbussen hem 23:50 och kännde mig super nöjd med kvällen.

Sen att våran lunch idag bestod i stektpotais, prinskorv, onsalakorv köttbullar, rostbiff, fårfiol och hårtbröd. Trots att många tog med mat hem så finns det oxå massor med mat kvar på jobbet. Ett helt fat med rostbiff (oöpnat)+j2 andra oöppnade fat, sill massor med bröd(ifrysen) efterättskakor.
Så vi får lite jullunch på måndag oxå om vi vill =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0