Mycket att göra innan jul...

I tisdags var vi till syrran. Anna skulle ut och resa igen så ville vi hinna se henne innan jul så var det bara för oss att åka hem till henne. Hon var mitt uppe i packningen inför Afrika resan så vi gick till pizzerian istället :-)

Bästa moster...

har även pimpat Mathias jacka med Rosabussarna reklam. Denna gång ska syrran leda en grupp genom Kenya, Tanzania och lite Zanzibar. Kommer nog se massor med intresanta djur.


Mathias har kikat på klappar som jag slagit in varje kväll.

Han har inte öppnat någon mer sen han slet upp Martins födelsedagspresent.

Igår kväll blev det klart. Jag vann en tävlig på Facebook. Det var marsipanskolan som jag tidigare var på kurs hos som har haft en tävling som pågått någon vecka. Sent igår såg jag att jag vunnit och kunde hämta priset idag i Huddinge Cs julmaknad. Och idag som jag var ledig, typiskt. ( jobbar ju i Huddinge C annars)

Men jag och Mathias tog en utflykt efter frukost. Tog bussen till Älvsjö och hälsade på Greta.

Vi hade tagit med ett par julklappar, lite choklad och en smällkaremell som vi gjort på morgonen.

Greta hade svårt att öppna paketen men Mathias hjälper till.
Greta fick en handkräm och en fleece pläd och blev super glad. Men gladast åt att vi kom och hälsade på såklart.

Sen tog vi pendeln till Huddinge C

Tog en lunch på Mcd


Gick till marsipanskolans julmarknadsstånd som var fyllt av marsipan. När vi skulle få vår present fick vi välja på gul, grön eller lila. Mathias valde lila (såklart, är ju mormors favo färg)
Och gissa vad vi fick?? Ett pepparkakas hus värde 300kr.

Mathias tycket det var super skoj och fint.

Det var ju rätt mycket snyggare nä det som jag satteihop för någon vecka sen. Taket var lila och högst upp brevid skorstenen stod en marsipan tomte.

Mathias ville oxå fota.

Väntar bara på att marsipanskolan ska lägga ut bilden från när vi hämtade vinsten på facebook så jag kan stjäla den.

Äntligen har vi fått klart med en tomte tills imorgon. Så nu kan vi koppla av och njuta av Julafton och vänta in tomten som kommer vid halv 5.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul du vann, å roligt att du engagerar dej i tävliingar så du KAN vinna! Fint att ni var till Greta, du lär Mathias nåt väldigt fint när ni gör sånt!! Skönt också att det blir tomte!! Hoppas ni får en fin jul nu!

2011-12-24 @ 08:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0