Världens lyckligaste...

Idag åkte vi till Falun och släppte av Daniel som skulle ut med grabbarna på Hellemansö. Hade sån tur att Camilla som jag inte träffat på 5-6år var hemma så jag och Mathias for dit och hälsade på. Men först såg vi till att köpa lite godis till hunden Wilmer som Camilla har.

Mathias var lite rädd i början men han ville gärna ge godispinnarna till Wilmer. Snällare hund har jag aldrig träffat.

Van vid barn och lugn och mysig.

Mathis pussade tom vovven...

... och en kram blev det. Killen är världens lyckligaste och Wilmer världens snällaste.

Mathias lekte med William och hans bilbana. Där kunde de hållt på hela dagen.
Camilla hade bakat en super god kaka med vaniljvisp till. Mumsigt i det fina sommarvädret.

Hela fantastiska familjen Camilla, Camilla, Olivia, William och Wilmer. Sååå nice att få träffa dem lite. Super trevligt. Trevlig pratstund och Mathias trivdes bra med William och Wilmer så det där gör vi gäran om...

Sen for vi vidare till järnvägsstationen i Borlänge. Min kussin och hennes barn var på väg hem till Göteborg och vi hann inte med att träffa dem i Gagnef så det blev att hejja lite på perongen.

Vi kom lite för tidigt så vi hann med att gå till perongens slut och såg allt tågen som stod inne i och väntade. Intressant för en liten 3-åring.

Så kom tåget och då hade de visat vagnordningen fel på tavlan så vi fick springa från första till sista vagnen för att hinna med att träffa släkten.

Synd nog var rutorna tonade så man kan bara se Williams hand genom rutan. Madde och Mathilda stod vid en öppen ruta men Mathialda vill inte vara med på bild. Oj oj en snabb träff med tremenningarna  blev det för Mathias iaf.
Turen fortsatte till sommarstugan där vi packade in allt i bilen och for till Mormor. Lämnade Mathias där och så åkte jag och syrran till Lager 157 i Sågmyra. De hade inte så mycket idag men det blev några basplagg iaf.


När vi kom hem var Mathias i stora jobbartagen och fixade fint med mormor.

Efter maten åkte vi hem till Kerstin och plockade hallon.

Många fina hallon blev det.

Så kom grannbarnen på besök och visade en katt. Mathias tycker  som alla andra barn att det är spännande med djur.




Det märks att killen längtar efter barn, blir nog bra att börja dagis på måndag igen efter fyra veckors ledigt.
Efter en fullspäckad dag och en del del bloggande(låg ju efter en hel del) ska jag nu ta och gå och lägga mig. Imorgon bär det av hem till Segeltorp och på måndag blir det jobb igen. Känns konstigt...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0