Trevlig dag, nu är höstdrömmen fixad...

Vilken dag :-) började med att klockan ringde halv 7, så cyklade jag till simhallen. Simmade 1500m cyklade hem krockade nästan med två rådjur som gick bland lägenhetshusen. Hann inte med att fota pga att jag satt i telefon med chefen och begärde semester i september. Med nöd och näppe sa han okay.

Så när jag kom hem ringde jag resebyrån, men de kunde inte matcha priserna på internet så det blev att gå in på flygresor.se igen och leta reda på min resa. Gick inte att boka på internet så jag ringde resebyrån som då berättade att de inte kunde sälja resan. Hmm jag förstod inte riktigt varför de ändå var tvugna att visa resan. Ja ja jag gick upp 3 kr i pris och kunde då boka resan via internet. Så nu har jag bokat och betalat resan till Peking 14-21 sept. I våras betalade jag 3600kr nu blev det 3800kr. Ett fantastiskt prist tycker jag.
Sen måste jag oxå boka hotell, kommer komma till Peking ett dygn innan Anna och hennes Rosabuss gäng och stanna ett dygn längre. Men får leta på ett hotell senare.


Det här gången vände jag rutten. Mellanlanda i Kiev på vägen dit och direkt med AirChaina hem. Hohoho ska bli så kul.

Efter frukost åkte jag och Mathias till polisen i Flemmingsberg för att ansöka om nytt pass. Mitt gamla går ut i nov och det måste vara gilltigt minst 6 mån efter hemkomst för att gälla i Kina. När jag fotat mig och lämnat fingeravtryck åkte vi till Flottsbro för att bada med Jonte och hans familj.


Oturligt nog hade det molnat på, men killarna ville iaf bada.





Mathias var inte alls rädd utan gick lååångt ut i vattnet. Men med "blixten" på  armarna kan ju inget hända ;-)

När de sen badat så de nästan var blå om läpparna packade vi ihop och tog ett stopp vid elbilarna.

Där blev det många varv runt lyktstolpen. Mathias var superduktig att gasa och släppa på gasen så det blir broms.

Jossan fick oxå åka med :-)

Imorgon ska vi göra en skoj utflykt med Jonte. Vi åker till lådbilskandet i Nykvarn, strax söder om Södertälje. Där ska de få köra mera bilar och leka av sig. Ska bli så skoj. Måste ladda batterierna till kameran. De tog slut idag så jag var tvungen att fota med mobilen istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0