Höstens första kalas.

Mathias var bjuden på Anni's 4års kalas. Det var prinsess och riddar tema. Efter lite funderande kom jag på det. Han skulle vara riddarhäst. Jag tog fram alla dresser som syrran köpte i kina förra året och hittade en zebra. Det fick det bli. Killen har sjunit - ja må leva i över en vecka och tjatat om Anni kalas sen vi köte presenten förra helgen. Han var helt inställd på att vara zebra och imorse när han vaknade provade vi och den var toppen.

Hmm men när han sovit efter lunchen och jag var tvungen att väcka honom var han inte på humör- vill INTE.
Så vi gick på kalas i mjukisbrallor och en ny Blixten tröja.

Födelsedagsbarnet Anni med paketet från Mathais. Han har själv dekorerat paketet med glittriga prinsessor. Hon fick en kartong med massor av pärlor i rosa ton.
   

Födelsedagsbarnet och lillsyrran Elvi. Den supersnygga tårtan. Jag började genast fundera på vad vi ska hitta på till Mathias kalas i april.
     

Mathias testade trummset och lekte i köket.


Ute på träaltanen cyklades det för fullt. Han är mogen nu för cykeln jag har i förrådet. Jag som tänkt vänta med den tills i april. Få se hur jag ska gör nu.


Tillslut hände det. Han ville ha zebradräkten.
    
Mathias och hans tjej Rania. Enligt hennes mamma så tjatar hon om Mathias mycket hemma. Och enligt förskolan så leker de mycket tillsammans på dagarna.
   
Den obligatoriska gottispåsen!

Super trevligt men födelsedagsbarnet ville inte säga hejdå, hon var ledsen över att alla skulle gå hem efter 2½ timma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0