Glassbilen bjöd på överrasking för mig iaf...

Igår när vi precis satt oss och skulle äta fredags tacos så lät duduliduduu duduliduudu. Glassbilen kom!

Jag hade fått en 20 kr rabattkupong och idag skulle det handlas. Mormor har varit duktig på att servera Mathias glass när hon var här så det var nästan helt slut :-) sen har frysen inte varit tillräckligt kall så en del glassar har gått av. Ja ja idag skulle det handlas iaf.

Killarna sprang ut med högsta fart. Men de ville inte bestämma vilken glsass vi skulle köpa, Jonte kom ut så de sprang och åkte bil med honom istället. Valet av glass gick till mig.

Det blev
 Trollerimix till barnen.

Och vet ni vad jag hittade....
      När vi mammor var på Thai resturangen så tog vi cocosglass som serverades i cocosnötsskal.
Fatta dessa finns att köpa i Hemglassbilen www.hemglass.se


Den är inte så billig. 6st kostar 219kr så det är inget man bara mumsar till det på. Får bli lite lyxigare efterätt.
Smög in två st till Jocke och bad honom bjuda Jossan på vid något trevligt tillfälle. Hon gillar du de här iaf :)

Min plan är att spara cocosnötskålen och servera chokladpudding i senare. Skulle nog gillas av Daniel.

Jaha och så till varför jag är uppe i ottan en lördag och bloggar. Puh
För andra dagen i rad så vaknar Mathias tidigt och då menar jag tidigt. Igår var kom han upp 5:45 -hej mamma, sovi klart. Och jag försökte få honom att stanna i sängen och trodde jag lyckats då det var tyst när jag rusade till bussen. Fick sen höra av Daniel att han blev väckt tio över sex. Inte så kul!

Idag hostade han en del på morgonen och kom in till oss strax efter sex. Ville INTE vila mera, så vi gick väl upp en halv sju. Puh en lördag.  Han pratar en del om att hans säng är trasig och pappa sätta grind.
Ska kolla med Daniel om vad han tycker om att vända spjälsängen så vi får grind ett tag till.

Vår vardagsplanering funkar inte med att han ska vakna så tidigt :(

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ha ha vilken underbar kommentar, att Mathias sovit klart! Myysigt, men förstår det inte känns så för er! Men för en annan som bara läser bloggen låter det urgulligt! Ni behöver sova lite ju! Kanske blir lugnare vända sängen ett tag...



Själv har jag varit på akuten hela dan, mår ej bra, puh! Ha en trevlig resten på helgen på er!

2010-09-25 @ 18:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0