Duktig kille...

Igår ringde mormor till jobbet när jag var på väg hem. Mathias bara skrek och grinade, ropade på mamma. Stackarn hade öronvärk. Men när jag kom hem hade det släppt och han piggnade på sig rätt bra på kvällen.

I förebyggande syfte fick han alvedon till kvällen och när han vid 23 tiden hostade och hostade bar vi in Martins madrass till Mathias rum. Så där sov jag inatt. Sov kanske var att ta i men det var ändå bättre än att sitta på golvet med honom i knät. Mitt syfte vara att han skulle vila med huvudet högt så det inte blev så hostigt och tryck över öronen.

Idag har vi bara tagit det lugnt, tror vi sett filmen bilar 3 eller 4 ggr. Han tycker den är sååå bra.
Nu ikväll så gick han bara upp för trappan och när jag frågade vart han skulle sa han -sängen. Ska ingen lägga dig idag frågade jag.- Nä.
Men han kan ju inte komma i sängen ( har fortfarande spjälsäng) så han ropade på pappa som gick upp och drog ner persiennen och rullgardinen och fyllde på vattenflaskan. Men killen skulle inte sova i sin säng utan på madrassen. Oj oj tänkte jag, snart kommer han väl ner i trappan igen. Men inte hörde att han stökade ikring lite där uppe, drack vatten och så. Men sen blev det tysst. Super duktig som somnar själv och nu inte ens instängd i sin spjälsäng :-)

Idag var jag och hämtade en traderavinst. Ett barnkök som Mathias ska få i julklapp.

Utöver själva köket som har ljud och lampor när plattan är på, fick jag med massor av skojjiga tillbehör.



Elvisp med olika krokar, mackor grönsaker tallrikar bestick och massor av skoj.

Planerar att passa på att placera köket hos syrran tills julen så inte Mathias hittar det. Syrran är ju ändå ute och reser just nu och har gett mig nyckel :-)

Nu hoppas jag bara att killen får sova riktigt bra i natt så han blir pigg och frisk och orkar med förskolan på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0