Tjohoo, grattis på 2½ års dagen!


Idag fyller Mathias 2½år, köpte några olika bakelser. OBS! på tårtan brinner 2 och ½ ljus :)
Mathias tyckte det var spännande.


   

När vi frågade vad han trodde det var i paketet så blev svaret -elefant. Tror ändå inte han blev besviken :)

 

Snacka om nöjd kille, när han fick upp paketet.

 

Bilen krockade med grodbakelsen så han behövde slicka den ren. Kolla in de nöjda leendet när alla bilarna var uppackade.


Orsaken till att vi firar 2½års dagen var ju att jag inte kunde hålla mig med de fina bilarna tills jul. Och så ville jag att det skulle vara lite festligare än att bara få. Mathias var nöjd och sa "mina bilar" kan kan namnet på många av bilarna och är ju van att leka med Martins bilar.

Ska nog se till att gömma bilarna så han inte får syn på dem när han ska till dagis imorgon, kan bli problem.
Idag var det ju fotografering på förskolan. Jag hade lagt fram Blixten jeans och blixten tröjan. MEN enligt fröknarna så hade han spilt på frukosten så de satte på honom en av extra tröjorna :(
Blev en gammal bamse tröja. Trist men sånt är läget.
Hade ju velat att det skulle symbolicera hans Blixten period. Men men det kanske håller i sig ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0